O Rospudzie raz jeszcze.
: : nadesłane przez
Michał Mieczyński (postów: 1277) dnia 2007-02-12 21:41:24 z *.internetdsl.tpnet.pl
w dyskusji na www.wcwi.pl kolega stwierdził, że oba projekty mają jedną podsawową wadę.
Nie omijaja de facto Augustowa !!
Rzućcie okiem na mapkę w linku!!
Ta obwodnica za parę lat obrośnie zabudowaniami mieszkalnymi
Jarosław Augustyniak napisał
Patrząc na plan obwodnicy Augustowa, pierwsze co rzuca się w oczy to typowy błąd naszych planistów. Ta obwodnica nic nie da miastu bo już w tej chwili nie omija go a zaczyna się w mieście. Dodatkowo położenie Augustowa jest takie, że miasto będzie się rozwijać właśnie w kierunkach planowanej obwodnicy i za parę lat będzie nadal problem tirów w mieście. Wszystkie warianty powinny zaczynać się przed Augustowem i to minimum na wysokości istniejącego skrzyżowania dróg Warszawa-Białystok. Chociaż moim zdaniem powinno być to w połowie drogi od Netty II do wymienionego skrzyżowania. Dodatkowo powinien powstać łącznik do szosy 19 w Białobrzegach.
Obwodnica powinna się łączyć z projektami koło miejscowości Wójnowskie Włóki. Efektem takich zmian Augustów miałby obwodnicę na lata i duże szanse rozwoju tak w zakresie turystyki jak i gospodarki na terenach położonych na zachód od obecnych granic miasta.
Dla mnie obecne wszystkie trzy projekty nie nadają się do realizacji z powyższych przyczyn.
A ponieważ dyskusja była troszkę szersza to podsumowaj ją również J A w ten sposób
Reasumując wychodzi na to, że budujemy zbiorniki retencyjne nie mające możliwości retencji, obwodnice nie usuwające ruchu z miast. Poldery i obwodnice są miejscem intesywnej zabudowy a ich mieszkańcy płaczą na niedogodności, których jedynym powodem jest ich głupopta.