Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe.
: : nadesłane przez
Jachu (postów: 4487) dnia 2020-02-03 21:25:23 z *.icpnet.pl
To odkręć rotor, następnie trzy śrubki, którymi oporówka jest mocowana do reszty. Po wyjęciu wymontuj
pierścień i sprawdź igłą, że wałeczki są maksymalnie wypchnięte przez sprężynki. Jest to też okazja do
przekonania się jak dużo brudu znajduje się na wałeczkach i pierścieniu, przeczyszczenia ich i
delikatnego przesmarowania oliwką. Taka ilość brudu nie może powstać w inny sposób, bo jak można
zauważyć przy włączonej oporówce ruch wsteczny rotora jest praktycznie zerowy, więc jakie tu tarcie?
Jak zapewne wiesz nie da się włożyć powtórnie tulejki do oporówki, bez jej wyłączenia. Dlaczego? Bo
przeszkadzają wypychane przez sprężynki wałeczki. Powodem wadliwego działania oporówki mogą też
być zużyte łożyska podpierające pinion z zamontowanym na nim pierścieniem. Tu nic nie pomoże
wspomniane przez dabo dokładanie podkładek regulujących docisk koła do piniona. Raczej tylko
pogorszy sprawę.