Odp: Oporówka/łożysko jednokierunkowe.
: : nadesłane przez
trouts master (postów: 8912) dnia 2020-02-03 22:55:41 z *.neoplus.adsl.tpnet.pl
A potrafisz sobie wyobrazić co się dzieje z już wyrobionymi bieżniami łożyska kulkowego
podpierającymi pinion, po większym dociśnięciu koła do piniona i jaki to ma wpływ na układ pierścień -
wałeczki oporówki? Jeśli nie, to nie mamy o czym geniuszu mechaniki rozmawiać?
Jachu.
O jakich łożyskach piszesz? Pinion podpiera dwa najważniejsze łożyska: główne pod koszem (czasami dwa) i
oporowka (łozysko wałeczkowe jednokierunkowe).
Układ o jakim piszesz sprawia większe zużycie oporowki na skutek większego jej obciążenia gdy łożysko nizej
(kosza) leży, jest zużyte i "dowalone" kołem do.... Właśnie do oporowki.
O dolnym malutkim poniżej głównego łożyska kosza wspomagającym worm shaft nie wspominam.
Pamietajmy jeszcze o tym że siła nacisku jest przenoszona również z pinionu na tuleje łożyska "one way" wiec
zużycie mosiężnego pinionu (łożysko ślizgowe) powinno być większe niż tulei z chromo niklu. Chyba że nie
znam się na twardościach materiałów. Osie silnikow elektrycznych podpartych na tulejach z brązu jakoś nie
wycierają się tak szybko jakby wychodziło z waszych wpisów co do zużyć tulei i wałeczków oporowki.