|
"Współczesna rzeczywistość przekonuje, że dbałość o jakość środowiska ludzi i zwierząt nie może
ograniczać się do działań podejmowanych przez organizacje międzynarodowe, rządy poszczególnych
państw oraz przez instytucje utworzone w celu ograniczania i przeciwdziałania niekorzystnym
zmianom środowiska. Współczesny model zakłada także udział każdego pojedynczego człowieka w
systemie ochrony środowiska. Niestety, poziom świadomości i chęci działania w tym obszarze, jest nadal
mały. Świadczy o tym choćby problem z efektywnym wdrożeniem programów segregacji
odpadów komunalnych. Coraz częściej mówi się o potrzebie kompleksowej i dobrze zorganizowanej edukacji
ekologicznej społeczeństw. Edukacja jest bowiem podstawowym warunkiem świadomości ekologicznej.
Edukacja ekologiczna, określana także jako „edukacja środowiskowa”, powinna obejmować nie tylko osoby
dorosłe, ale także ludzi młodych, poczynając od dzieci w wieku przedszkolnym, poprzez uczniów szkół
podstawowych i średnich, a na studentach szkół wyższych kończąc. Zachodzi też potrzeba opracowania i
wdrożenia właściwych narzędzi edukacyjnych, adekwatnych do wieku, stopnia rozwoju, poziomu
świadomości i kierunku oraz profilu kształcenia młodych ludzi".
https://www.researchgate.net/profile/Stanislaw-
Kondracki/publication/359520166_Edukacja_ekologiczna/links/6242b98057084c718b72f2b9/Edukacja-
ekologiczna.pdf
Nadesłany link: https://www.researchgate.net/profile/Stanislaw-Kondracki/publication/359520166_Edukacja_ekologiczna/links/6242b98057084c718b72f2b9/Edukacja-ekologiczna.pdf
|