Odp: Problemy z oporówką nie łożyskiem-rozwiązania
: : nadesłane przez
trouts master (postów: 8912) dnia 2020-02-05 07:33:16 z *.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jak ja nie lubię zaprzeczeń. Gdy jedno (np. wpis) zaprzecza drugiemu. Dopiero co był jazgot z @Grzeg (link
nizej) i znowu musze zareagować, co pewnie skończy się kolejną "zadymą".
"Sprężynki tylko stabilizują ustawienie wałków,kąt ścianek pierścienia umożliwia jednokierunkowe
przesunięcie tulei,w przeciwną stronę rygluje sześcioma punktami podporu-jeżeli następuje uślizg w chłodzie
to co może go powodować?
1.zbędne smarowanie,
2.brak rygla/klina.
Kąt ścianek pierścienia może uniemożliwiać ... a nie umożliwia przesunięcie tulei. Niech będzie
tulei bo to efekt końcowy ale napisałbym wałków. Kąt ścianek pierścienia umożliwia jednokierunkowe
przesunięcie wałków. To skutkuje możliwością obrotu tulei w tym samym kierunku.
W nowym skurcz metalu nie powoduje utraty hamowania,w dużo używanym (nienatłuszczonym) pojawia
się uślizg.
W cytowanym wyżej punkcie 1 piszesz że uślizg powoduje "zbędne smarowanie" a teraz "w dużo
używanym (nienatluszczonym) pojawia się uslizg" . To jak ma być w końcu? Ma być "zbędne smarowanie"
czy w "używanym ma być nienatluszczone/natłuszczone"??? Jak będzie dużo używane i zatłuszczone to nie
będzie uślizgu?
Nie pisz dla mnie bo ja wiem. Napisz dla tych co nierozumią tego co napisałeś. Lub nie, i tak mało kto
zrozumie. Nie każdy jest mechanikiem.
Konkluzja -potrzebne szersze wałki i/lub tuleja.
Z taką konkluzja mogę się zgodzić choć wydaje mi się że same walki załatwia sprawę. Lub większa tuleja do
zużytych wałków. Pierścień dociskowy tez wystarczyłby ale to trudniejsze rozwiązanie i zarazem droższe.
Najprostsza i najtańsza chyba rzeczą jest wymiana tulei na min. większą lub min. większych wałków.
Sprawdzę co jest tańsze, łatwiejsze i opisze kiedyś przy okazji czy zdało egzamin i na jak długo.
Skurcz materiału w zimnie rzeczywiście może powodować zbyt duży luz wiec jak najbardziej przydałyby się
"zimowe" sprzegielka aby wymieniać w sezonach podobnie jak opony. Ale Shimano jakoś o tym nie pomyślało.
Temat chyba zakończony. Po testach wrócimy do niego może kiedyś w odpowiednim dziale na odpowiednim
Forum. Może zacznę "produkcje" tulei do regeneracji "sprzęgiełek" skoro Shimano woli żeby kupować nowe
mlynki zamiast udostępnić części zamienne.